Τετάρτη, 5 Σεπτεμβρίου 2012

Τα άρθρα της πρότασης νόμου για την..α)Ανακούφιση των νοικοκυριών από το βραχνά των χρεών..β)για την προστασία των ανέργων, των αυτοαπασχολούμενων και των μικρομεσαίων αγροτών

Επείγοντα μέτρα για την προστασία των ανέργων, των αυτοαπασχολούμενων και των μικρομεσαίων αγροτών
Η οικονομική κάλυψη των μέτρων που προτείνει το ΚΚΕ είναι ευθύνη του κρατικού προϋπολογισμού, ο οποίος αναμφίβολα έχει αυτή τη δυνατότητα με την αξιοποίηση κονδυλίων που σήμερα δίνονται στο μεγάλο κεφάλαιο
Στην Αιτιολογική Εκθεση επί της Αρχής της πρότασης νόμου με τον τίτλο «Αμεσα μέτρα για την προστασία των ανέργων, των αυτοαπασχολούμενων και των μικρομεσαίων αγροτών», η Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ σημειώνει:
«
Το ΚΚΕ για μια ακόμη φορά επανακαταθέτει την πρόταση νόμου για τη λήψη άμεσων μέτρων ανακούφισης των ανέργων, των αυτοαπασχολούμενων και των μικρομεσαίων αγροτών, που χάνουν την απασχόλησή τους. Τα μέτρα αυτά στις σημερινές συνθήκες, με το βάθεμα της καπιταλιστικής κρίσης, αποκτούν ακόμα πιο επείγοντα χαρακτήρα, στο φόντο και της μείωσης που επιβλήθηκε με το μνημόνιο 2 στο επίδομα ανεργίας κατά 100 ευρώ το μήνα.
Το πρόβλημα βέβαια της ανεργίας, που μαστίζει τους εργαζόμενους και πλήττει ιδιαίτερα τη νεολαία και τις γυναίκες, δεν είναι ένα νέο ούτε πρόσκαιρο και προσωρινό φαινόμενο. Είναι σύμφυτο του κοινωνικού - οικονομικού συστήματος στο οποίο ζούμε, των καπιταλιστικών σχέσεων παραγωγής.
Στις σημερινές συνθήκες της κρίσης, που είναι κρίση του καπιταλιστικού συστήματος, η ανεργία γίνεται εφιάλτης για τους εργαζόμενους. Η κρίση καταστρέφει παραγωγικές δυνάμεις και πλήττει πριν από όλα την κύρια παραγωγική δύναμη, που είναι η εργατική τάξη, διογκώνοντας την ανεργία. Ηδη στη χώρα μας, σύμφωνα και με τα επίσημα στοιχεία του πρώτου τριμήνου του 2012, το ποσοστό της ανεργίας ανέρχεται στο 22,6%, στην πραγματικότητα όμως τα πράγματα είναι πολύ χειρότερα, αφού αν κάποιος δουλέψει έστω μια φορά το μήνα δεν καταγράφεται ως άνεργος.
Η ανεργία αξιοποιείται για να ασκηθεί πίεση από το κεφάλαιο και τη μεγαλοεργοδοσία στους


εργαζόμενους, για να προωθηθούν τα πρωτοφανή αντεργατικά μέτρα τα οποία από χρόνια βρίσκονται στο οπλοστάσιο των κυβερνήσεων και του κεφαλαίου, όπως η απελευθέρωση των απολύσεων και η κατάργηση των αποζημιώσεων, η κατάργηση ουσιαστικά των Συλλογικών Συμβάσεων και η επέκταση των ελαστικών εργασιακών σχέσεων, για να μειωθεί ακόμα περισσότερο η τιμή της εργατικής δύναμης, να μειωθούν δραματικά οι μισθοί και συνεπώς οι συντάξεις των εργαζομένων.
Με τα μέτρα αυτά επιδιώκεται από τη μια μεριά να περιορισθούν οι ζημιές του κεφαλαίου την περίοδο της κρίσης και από την άλλη να εξασφαλισθεί ένα πάμφθηνο εργατικό δυναμικό για τη μετέπειτα φάση της ανάπτυξης - η οποία ωστόσο είναι αβέβαιη και επιπλέον θα είναι πρόσκαιρη και αναιμική - ώστε να ενισχυθεί η κερδοφορία των μεγάλων επιχειρήσεων.
Ταυτόχρονα, η ανεργία αξιοποιείται για να συντηρείται ένα κλίμα τρομοκρατίας στους χώρους εργασίας, με την απειλή απόλυσης, ώστε να κάμπτονται οι αγωνιστικές κινητοποιήσεις των εργαζομένων.
Η ανεργία αυξάνεται όχι μόνο από τις απολύσεις εργαζομένων, αλλά και από τη χρεοκοπία και καταστροφή των μικρομεσαίων αγροτών και των αυτοαπασχολούμενων της πόλης που τροφοδοτούν τις στρατιές των ανέργων.
Τα μέτρα που κατά καιρούς εξαγγέλλονται για τη δήθεν αντιμετώπιση της ανεργίας είναι μέτρα που στην ουσία ανακυκλώνουν τη φτώχεια μέσα από τα διάφορα προγράμματα που προσφέρουν λίγους μήνες δουλειάς με άθλιες εργασιακές σχέσεις και μεροκάματα πείνας. Ταυτόχρονα, το επίδομα της ανεργίας το μετατρέπουν μέσω προγραμμάτων σε επιδότηση των επιχειρηματιών που τους χαρίζουν τζάμπα εργάτες.
Αυτός ο δρόμος ακολουθήθηκε μέσα από τις λεγόμενες ενεργητικές πολιτικές απασχόλησης, που εφαρμόσθηκαν από τις κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ και συνεχίζουν να εφαρμόζονται με τη σημερινή κυβέρνηση, σύμφωνα και με τις αποφάσεις της ΕΕ, που λαμβάνονται και με τη δική τους συμμετοχή, αλλά τα μέτρα αυτά δε μείωσαν την ανεργία, ακόμα και στις περιόδους με υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης. Αντίθετα, με πρόσχημα την επιδότηση της εργασίας, χρησιμοποιήθηκαν για τη στήριξη των μεγαλοεπιχειρηματιών και την αύξηση των κερδών τους.
Η λήψη των μέτρων που περιέχονται στην πρόταση νόμου του ΚΚΕ έχουν επείγοντα και επιτακτικό χαρακτήρα για την ανακούφιση των ανέργων, των αυτοαπασχολούμενων και των μικρομεσαίων αγροτών. Η οικονομική κάλυψη των μέτρων αυτών είναι ευθύνη του κρατικού προϋπολογισμού, ο οποίος αναμφίβολα έχει αυτή τη δυνατότητα με την αξιοποίηση κονδυλίων που σήμερα δίνονται στο μεγάλο κεφάλαιο. Αλλωστε, αποκτά γενικότερη σημασία η πρόταση του ΚΚΕ για αύξηση της φορολογίας των μεγάλων επιχειρήσεων στο 45%.
Η ριζική αντιμετώπιση του προβλήματος της ανεργίας μπορεί να γίνει μόνο στα πλαίσια μιας άλλης οργάνωσης της οικονομίας και της κοινωνίας, στη βάση της κοινωνικοποίησης των συγκεντρωμένων μέσων παραγωγής και του παραγωγικού συνεταιρισμού, με κεντρικό σχεδιασμό, με κριτήριο την ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών. Μόνο σε αυτές τις συνθήκες, όπου δε θα υπάρχει το κυνήγι του καπιταλιστικού κέρδους, θα δημιουργηθούν οι συνθήκες για την εξάλειψη της ανεργίας.
Αυτός είναι ο δρόμος ανάπτυξης που συμφέρει τη χώρα μας και τους εργαζομένους και το ΚΚΕ θα κάνει ό,τι μπορεί για να ανοίξει αυτή η προοπτική».
Ανακούφιση των νοικοκυριών από το βραχνά των χρεών
Από παλιότερη παρέμβαση των ταξικών δυνάμεων για την ανακούφιση των λαϊκών νοικοκυριών από τα χρέη στις τράπεζες
Στην Αιτιολογική έκθεση επί της αρχής της πρότασης νόμου με τον τίτλο «Μέτρα ανακούφισης της λαϊκής οικογένειας», η Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ σημειώνει:
«
Η παρούσα πρόταση νόμου, εισάγει διατάξεις που στοχεύουν στην ανακούφιση της λαϊκής οικογένειας από την υπερχρέωση στην κατεύθυνση μετάθεσης του βάρους της κρίσης στους τραπεζικούς ομίλους, προβλέποντας τη δραστική μείωση των χρεών των λαϊκών οικογενειών προς τις τράπεζες.
Η μεγάλη πλειοψηφία των λαϊκών νοικοκυριών πνίγεται κυριολεκτικά από τραπεζικά δάνεια που δεν μπορεί να αποπληρώσει, οδηγώντας εκατοντάδες χιλιάδες εργαζόμενους, αυτοαπασχολούμενους, φτωχούς αγρότες και κτηνοτρόφους κυριολεκτικά σε απόγνωση. Η εξέλιξη αυτή δεν είναι τυχαία. Είναι απόρροια της κυβερνητικής πολιτικής που ακολουθείται την τελευταία 15ετία, της επίθεσης στα δικαιώματα των εργαζόμενων που κλιμακώνεται με εφαλτήριο την κρίση και το υψηλό χρέος, του καπιταλιστικού δρόμου ανάπτυξης που οδηγεί τα λαϊκά στρώματα σε σχετική και απόλυτη εξαθλίωση.
Από τη μια, η ραγδαία αύξηση του τραπεζικού δανεισμού των λαϊκών οικογενειών δεν ήταν τυχαία. Πραγματοποιήθηκε σε περιόδους άνθισης της καπιταλιστικής οικονομίας και ήταν απαραίτητη για την πρόσκαιρη επικερδή τοποθέτηση των υπερσυσσωρευμένων κεφαλαίων των μονοπωλιακών ομίλων που σε διαφορετική περίπτωση θα λίμναζαν στο τραπεζικό σύστημα. Οδήγησε στη χρονική μετάθεση της κρίσης διογκώνοντας ταυτόχρονα και το βάθος της.
Την ίδια στιγμή, το ολοένα και μειούμενο σε σχετικούς όρους λαϊκό εισόδημα δεν επαρκούσε για την κάλυψη των αναγκών. Ο τραπεζικός δανεισμός εμφανίσθηκε, με την ενεργό συνδρομή της κρατικής πολιτικής, ως ο από μηχανής θεός που κάλυπτε αυτές τις ανάγκες. Η ταχύτατη ανάπτυξη της πίστης υποστηρίχθηκε ποικιλότροπα από την κυβερνητική πολιτική.
Από την άλλη, το σημερινό οικονομικό αδιέξοδο για χιλιάδες δανειολήπτες που δυσκολεύονται και συχνά αδυνατούν να πληρώσουν τις υποχρεώσεις τους από δάνεια, αποτυπώνεται σήμερα στα στοιχεία των τραπεζών με δραματικό τρόπο, όπου εμφανίζονται περισσότερα από 500.000 δάνεια που δεν μπορούν να αποπληρωθούν. Η αδυναμία αποπληρωμής των δανείων από τα λαϊκά στρώματα οφείλεται στη δραστική συρρίκνωση των εισοδημάτων τους, αποτέλεσμα της κρίσης, της ανεργίας και της πολιτικής συρρίκνωσης των εισοδημάτων των εργαζόμενων, στη μετατόπιση του συνόλου σχεδόν της φορολογίας στις πλάτες των εργαζόμενων».
Τα άρθρα της πρότασης νόμου
Αρθρο 1
Πεδίο εφαρμογής
Τα μέτρα που προβλέπονται στα επόμενα άρθρα αφορούν οικογένειες με ετήσιο οικογενειακό εισόδημα μέχρι 40.000 ευρώ, προσαυξανόμενο κατά 5.000 ευρώ για κάθε παιδί, εκτός αν άλλως ορίζεται ειδικά στις επιμέρους διατάξεις της πρότασης νόμου.
Αρθρο 2
Ορισμός εννοιών
Ως οφειλές προς τα πιστωτικά ιδρύματα για τις ανάγκες της πρότασης νόμου ορίζονται οι οφειλές από κάθε μορφής δάνειο καθώς και οι οφειλές από πιστωτικές κάρτες.
Αρθρο 3
Διαγραφή τόκων
Από την οφειλή των λαϊκών νοικοκυριών προς τα πιστωτικά ιδρύματα, όπως αυτή έχει διαμορφωθεί μέχρι την έναρξη ισχύος της παρούσας, διαγράφεται το σύνολο των κάθε μορφής τόκων που έχουν γεννηθεί μέχρι την πιο πάνω στιγμή.
Αρθρο 4
Διαγραφή των ποσών των τόκων που κεφαλαιοποιήθηκαν και ανατοκίστηκαν
Από το συνολικό ποσό των οφειλών των λαϊκών νοικοκυριών προς τα πιστωτικά ιδρύματα, όπως διαμορφώνονται μετά την εφαρμογή του πιο πάνω άρθρου 3, διαγράφεται κάθε ποσό που αντιστοιχεί σε τυχόν πραγματοποιηθέντα ανατοκισμό και κεφαλαιοποίηση κάθε μορφής τόκων.
Αρθρο 5
Διαγραφή του 50% των οφειλών
Από τις οφειλές των λαϊκών νοικοκυριών προς τα πιστωτικά ιδρύματα, όπως αυτές διαμορφώνονται μετά την εφαρμογή των άρθρων 3 και 4 της παρούσας, διαγράφεται ποσό που αντιστοιχεί στο 50% αυτών, εφόσον το ύψος των δανείων δεν ξεπερνά τις 200.000 ευρώ για στεγαστικά δάνεια, τις 30.000 ευρώ για καταναλωτικά και τις 20.000 ευρώ για τις πιστωτικές κάρτες.
Αρθρο 6
Πάγωμα των οφειλών, αναστολή πληρωμών
1. Οι εναπομείνασες, μετά την εφαρμογή των άρθρων 3, 4 και 5 της παρούσας, οφειλές των λαϊκών νοικοκυριών προς τα πιστωτικά ιδρύματα παύουν να γεννούν τόκους για όσο διάστημα διαρκεί η οικονομική κρίση.
2. Αναστέλλεται η πληρωμή, για όσο διάστημα διαρκεί η οικονομική κρίση, των εναπομεινασών, μετά την εφαρμογή των άρθρων 3,4 και 5 της παρούσας, οφειλών προς τα πιστωτικά ιδρύματα, εφόσον αυτές αφορούν ανέργους.
Αρθρο 7
Μείωση των οφειλών των ΕΒΕ, των φτωχών αγροτοκτηνοτρόφων και των ψαράδων προς τα πιστωτικά ιδρύματα
1. Οι οφειλές των ΕΒΕ προς τα πιστωτικά ιδρύματα, οι οποίες αφορούν την επαγγελματική τους δραστηριότητα, όπως αυτές διαμορφώνονται μετά την εφαρμογή των άρθρων 3 και 4 της παρούσας, μειώνονται σε ποσοστό 30% εάν διατηρούν την επιχείρησή τους και κατά 50% εάν την έχουν κλείσει και είναι άνεργοι και για ύψος δανείων μέχρι 300.000 ευρώ.
2. Οι οφειλές των φτωχών αγροτοκτηνοτρόφων και ψαράδων προς τα πιστωτικά ιδρύματα, οι οποίες αφορούν την επαγγελματική τους δραστηριότητα, όπως αυτές διαμορφώνονται μετά την εφαρμογή των άρθρων 3 και 4 της παρούσας, μειώνονται σε ποσοστό 30% και για ύψος δανείων μέχρι 300.000 ευρώ.
3. Με ευθύνη του κράτους διασφαλίζεται η παροχή από τα πιστωτικά ιδρύματα και χωρίς υποθήκη ή προσημείωση υποθήκης περιουσιακών τους στοιχείων, άτοκων καλλιεργητικών δανείων σε μικρούς και μεσαίους αγρότες και κτηνοτρόφους για να ανταποκριθούν στην αγορά καλλιεργητικών εφοδίων για την τρέχουσα καλλιεργητική περίοδο.
Αρθρο 8
Παύση πράξεων αναγκαστικής εκτέλεσης εκ μέρους των πιστωτικών ιδρυμάτων εναντίον των λαϊκών οικογενειών
Από την έναρξη ισχύος της παρούσας παύει αυτοδίκαια οποιαδήποτε πράξη αναγκαστικής εκτέλεσης ή άλλο αναγκαστικό μέτρο εκ μέρους των πιστωτικών ιδρυμάτων σε βάρος των λαϊκών οικογενειών, των ανέργων, των αυτοαπασχολούμενων, των μικρών ΕΒΕ, των αγροτοκτηνοτρόφων και των ψαράδων, κατά την έννοια της παρούσας πρότασης νόμου, για οφειλές των τελευταίων, το ύψος των οποίων έχει υπολογιστεί, είτε συμβατικά είτε άλλως πώς, με τρόπο που αντιβαίνει στις διατάξεις της παρούσας.
Αρθρο 9
Περιορισμός της υποθήκης στο ύψος του αρχικού δανείου
Από την έναρξη ισχύος της παρούσας περιορίζεται αυτοδίκαια το ύψος των απαιτήσεων των πιστωτικών ιδρυμάτων που εξασφαλίζονται με υποθήκη ή με προσημείωση υποθήκης σε βάρος των περιουσιακών στοιχείων των δανειοληπτών στο ύψος του αρχικού ποσού της σύμβασης δανείου.
Αρθρο 10
Καταργούμενες διατάξεις
Καταργείται κάθε νομοθετική διάταξη ή άλλη, έστω και συμβατική ρύθμιση, η οποία αντιβαίνει στις ρυθμίσεις της παρούσας.
Αρθρο 11
Εναρξη ισχύος
Η ισχύς της παρούσας αρχίζει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, εκτός αν άλλως ορίζεται από τις επιμέρους διατάξεις της.
Τα άρθρα της πρότασης νόμου
Αρθρο 1ο
Οι εργαζόμενοι μετά την με οποιοδήποτε τρόπο λύση της εργασιακής τους σχέσης δικαιούνται, χωρίς περαιτέρω προϋποθέσεις, επίδομα ανεργίας, το οποίο ανέρχεται μηνιαίως σε ποσοστό 80% επί του βασικού μισθού, όπως αυτός καθορίζεται από την οικεία και ισχύουσα συλλογική ρύθμιση.
Αρθρο 2ο
Επίδομα ανεργίας δικαιούται και αυτός που αναζητεί εργασία μέσω ΟΑΕΔ και δεν βρίσκει ανάλογη με τα προσόντα του και δεν ασκεί άλλη επαγγελματική δραστηριότητα.
Αρθρο 3ο
Το χρονικό διάστημα παραμονής στην ανεργία αναγνωρίζεται ως συντάξιμος χρόνος, χωρίς καμία επιβάρυνση των ανέργων.
Αρθρο 4ο
Κατά το διάστημα παραμονής στην ανεργία οι άνεργοι και τα μέλη των οικογενειών τους δικαιούνται δωρεάν και πλήρη ιατροφαρμακευτική περίθαλψη.
Αρθρο 5ο
Για όσο διάστημα διαρκεί η ανεργία οι άνεργοι καταβάλλουν κατά ποσοστό 30% μειωμένα τα τιμολόγια της ύδρευσης, του ηλεκτρικού ρεύματος και του σταθερού τηλεφώνου.
Για όσο διαρκεί η ανεργία απαγορεύεται η διακοπή παροχής ύδρευσης, ηλεκτρικού ρεύματος και σταθερού τηλεφώνου στους ανέργους.
Οι άνεργοι απαλλάσσονται από την καταβολή δημοτικών τελών.
Οι άνεργοι εντάσσονται στα προγράμματα δωρεάν διανομής τροφίμων του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης.
Στους ανέργους χορηγείται δωρεάν κάρτα απεριορίστων διαδρομών για τα μέσα μαζικής μεταφοράς.
Στα ανήλικα τέκνα των ανέργων παρέχεται δωρεάν πρόσβαση στους δημόσιους και δημοτικούς βρεφονηπιακούς και παιδικούς σταθμούς.
Αρθρο 6ο
Καθ όλο το διάστημα που διαρκεί η ανεργία επέρχεται αναστολή κάθε είδους υποχρέωσης που έχει αναλάβει από δάνειο ο άνεργος ως δανειολήπτης από οποιαδήποτε δανειακή σύμβαση.
Επιπλέον απαγορεύεται ο ανατοκισμός και η κεφαλαιοποίηση των συμβατικών τόκων που θα γεννηθούν κατά το πιο πάνω διάστημα της αναστολής.
Αρθρο 7ο
Κατά το διάστημα της ανεργίας οι άνεργοι δικαιούνται επιδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό του ενοικίου που καταβάλλουν για την κύρια κατοικία αυτών και της οικογενείας τους στο 100% του ύψους του ενοικίου.
Αρθρο 8ο
Απαγορεύεται κάθε πράξη αναγκαστικής εκτέλεσης σε βάρος της κύριας και δευτερεύουσας κατοικίας που ανήκει κατά κυριότητα στον άνεργο και αντίστοιχα ακυρώνεται κάθε διαδικασία αναγκαστικής εκτέλεσης που έχει τυχόν ξεκινήσει, σε όποιο στάδιο και αν βρίσκεται.
Αρθρο 9ο
Για την εφαρμογή των διατάξεων της παρούσας, άνεργος θεωρείται αυτός που αναζητεί εργασία και αποδέχεται απασχόληση σε πλήρη και σταθερή εργασία που του προσφέρεται ή έστω σε εργασία με τους ίδιους ή παρεμφερείς τουλάχιστον όρους με τους οποίους απασχολούνταν στην τελευταία απασχόλησή του στον ευρύτερο επαγγελματικό κλάδο.
Ως εργασία στον ευρύτερο επαγγελματικό κλάδο θεωρείται εκείνη που εμπίπτει στην ομάδα επαγγελμάτων ή ειδικοτήτων ή εργασιών που ανάγονται στην τελευταία απασχόληση ή γνώση ή εμπειρία του ανέργου.
Παρεμφερείς θεωρούνται οι όροι που δεν έχουν σαν αποτέλεσμα τη μείωση των αποδοχών ή τη χειροτέρευση των συνθηκών παροχής της εργασίας.
Αρθρο 10ο
1. Επίδομα ανεργίας δικαιούνται και όσοι αυτοαπασχολούμενοι, λόγω οικονομικής δυσπραγίας, αναγκάστηκαν να σταματήσουν την επαγγελματική τους δραστηριότητα, από την στιγμή της δήλωσης της διακοπής αυτής στη αρμόδια ΔΟΥ και για όσο διαρκεί η ανεργία. Το επίδομα αυτό ανέρχεται στο 80% του βασικού μισθού.
2. Τα άρθρα 2, 4, 5, 6, 7, 8 και 14 ισχύουν και για τους αυτοαπασχολούμενους της προηγούμενης παραγράφου.
Αρθρο 11ο
1. Οι αυτοαπασχολούμενοι που λόγω οικονομικής δυσπραγίας δεν μπόρεσαν να καταβάλουν τις ασφαλιστικές τους εισφορές στον ασφαλιστικό τους φορέα, συνεχίζουν να δικαιούνται δωρεάν ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, τόσο οι ίδιοι όσο και τα προστατευόμενα μέλη των οικογενειών τους.
2. Η κάλυψη της δαπάνης των ασφαλιστικών τους ταμείων βαρύνει εξολοκλήρου τον κρατικό προϋπολογισμό.
Αρθρο 12ο
1. Από την ψήφιση του παρόντος απαγορεύεται η κατάσχεση και ακυρώνεται η αναγκαστική εκτέλεση που έχει τυχόν ξεκινήσει σε βάρος αγροτικής εκμετάλλευσης με αντικειμενική αξία μέχρι 300.000 για κάθε οικογένεια.
2. Οι συμβατικοί τόκοι και οι τόκοι υπερημερίας που έχουν γεννηθεί μέχρι την ψήφιση του παρόντος διαγράφονται και από την ψήφιση αυτού αναστέλλεται κάθε είδους υποχρέωση που έχουν αναλάβει οι αγρότες για αγροτική εκμετάλλευση της παραγράφου 1 από δάνεια ως δανειολήπτες με οποιαδήποτε δανειακή σύμβαση.
3. Επιπλέον απαγορεύονται ο ανατοκισμός και η κεφαλαιοποίηση των συμβατικών τόκων που θα γεννηθούν κατά το πιο πάνω διάστημα της αναστολής.
4. Το άρθρο 8 της παρούσας πρότασης νόμου ισχύει και για τους αγρότες του παρόντος άρθρου.
Αρθρο 13ο
1. Οι αγρότες που από οικονομική δυσπραγία δεν έχουν πληρώσει τις ασφαλιστικές τους εισφορές στον ΟΓΑ, συνεχίζουν να δικαιούνται δωρεάν ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, τόσο οι ίδιοι όσο και τα προστατευόμενα μέλη των οικογενειών τους.
2. Η κάλυψη της δαπάνης των ασφαλιστικών ταμείων βαρύνει εξολοκλήρου τον κρατικό προϋπολογισμό.
Αρθρο 14ο
Αμεσα καταβάλλεται ένα έκτακτο επίδομα σε όλους τους άνεργους κατά την έννοια του παρόντος νόμου.
Αρθρο 15ο
Κάθε άλλη διάταξη που έρχεται σε αντίθεση προς τις διατάξεις του παρόντος καταργείται.
Αρθρο 16ο
Η ισχύς του παρόντος αρχίζει από τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης, εκτός αν άλλως ορίζεται στις επιμέρους διατάξεις του.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου