Τετάρτη 1 Ιουνίου 2011

ΗΜΕΡΙΔΑ ΤΟΥ ΚΚΕ - ΓΙΑ ΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ


Πάλη για να γίνει καθολικό δικαίωμα του Λαού
Από τη χτεσινή ημερίδα που διοργάνωσε το ΚΚΕ
Μοναδική, πρωτοποριακή, αναγκαία, χρησιμότατη, εμπεριστατωμένη. Αυτές είναι ορισμένες από τις κρίσεις των παρευρισκομένων - ανθρώπων του αθλητισμού, καθηγητών και φοιτητών του ΤΕΦΑΑ Αθήνας - χτες στο Πολιτιστικό Κέντρο «ΜΕΛΙΝΑ» του Δήμου Αθηναίων. Οπου πραγματοποιήθηκε η ημερίδα με θέμα «Φυσική Αγωγή στην Εκπαίδευση», του Τμήματος Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού της ΚΕ του ΚΚΕ. Υπήρξε γόνιμος διάλογος, ανταλλαγή απόψεων, ερωτήσεις, απορίες. Κυρίως όμως συμφωνία για την αξία της πρωτοβουλίας του ΚΚΕ, την ανάγκη διεύρυνσης και συνέχισής της.Στο χαιρετισμό του ο Νίκος Σοφιανός, μέλος του ΠΓ του Κόμματος, μεταξύ άλλων, ανέφερε:
«Αυτή η προσπάθεια θέλουμε να ενισχύσει και τη δική μας αντίληψη για τη σημασία που έχει να αναβαθμιστεί στη δουλειά μας, ως ΚΚΕ και ΚΝΕ, η πιο ολοκληρωμένη και επιστημονικά τεκμηριωμένη παρέμβαση στο καθολικό δικαίωμα του λαού - που ουσιαστικά είναι ανύπαρκτο - της Φυσικής Αγωγής, της άσκησης του αθλητισμού. Και, ας το πούμε καθαρά, δεν είναι εύκολο να αναβαθμιστεί η σημασία, να εκφραστεί με πρωτοβουλίες, με δράσεις, με μέτρα ώστε αυτό το καθολικό δικαίωμα να γίνει σημείο της πάλης. Οχι μόνο στην εκπαιδευτική κοινότητα αλλά συνολικότερα στο εργατικό κίνημα, στους χώρους της


γειτονιάς - όπου απουσιάζουν οι υποδομές - και στο στρατό. Σε όλους γενικότερα τους χώρους που πρέπει να διαμορφωθεί μια λογική ότι στις σημερινές συνθήκες που η καθημερινότητα του λαού μας πιέζεται από όλες τις πλευρές πρέπει να ενισχυθεί μια απαίτηση. Εχουμε δικαιώματα, σε όλο το μήκος και πλάτος που καθορίζουν τη ζωή μας και αυτά πρέπει να διεκδικηθούν.
Και στις σημερινές συνθήκες έχει υποχρέωση το ταξικό κίνημα, η πολιτική πρωτοπορία να ανοίξει το μέτωπο παρέμβασής του, σ' αυτό το κρίσιμο καθολικό δικαίωμα του λαού μας. Εχει σημασία για το Κόμμα μας να κατανοείται η ενιαία επίθεση του κεφαλαίου στο σύνολο της ζωής και των δικαιωμάτων του λαού και της νεολαίας. Μέσα από την προσπάθεια που κάνει ο άλλος να συνειδητοποιήσει ποιος φταίει για αυτά που συνθέτουν μια δύσκολη καθημερινότητα να καταλαβαίνει ότι δεν φτάνει η απαξίωση του πολιτικού συστήματος, πρέπει να απαξιωθεί και η οικονομία που υπηρετεί αυτό το σύστημα. Πρέπει να αναδειχθεί ότι η κρίση του καπιταλισμού δεν αφήνει κανένα πεδίο της κοινωνικής πραγματικότητας ανέγγιχτο.
Για μας η επιστημονική τεκμηρίωση των θέσεών μας και η μελέτη των ιστορικών κατακτήσεων του σοσιαλισμού, στην Φυσική Αγωγή και στον αθλητισμό, είναι κρίσιμα εργαλεία και οδηγός για τη διατύπωση των θέσεων μας, για τη διαμόρφωση της πρότασής μας, αλλά και για τη διαμόρφωση στόχων πάλης. Η οργανωμένη πάλη, η λαϊκή συμμαχία που θα συγκρουστεί αποφασιστικά για την αλλαγή τάξης στην εξουσία, μπορεί να καλύψει αυτό το καθολικό δικαίωμα, μπορεί να κάνει πραγματικότητα αυτό που φαντάζει μακρινό, άπιαστο όνειρο σήμερα για την πλειοψηφία του λαού και της νεολαίας. Θεωρούμε υποχρέωσή μας ως ΚΚΕ και ΚΝΕ να συνεχίσουμε μια προσπάθεια η οποία είναι δύσκολη. Και να ενισχυθεί η δική μας αντίληψη για τη σημασία της παρέμβασής μας και σ' αυτό τον κρίσιμο τομέα αλλά και να συνδυαστεί με πρωτοβουλίες και δραστηριότητες που θα το κάνουν πράξη και σ' έναν κόσμο που πραγματικά αναζητεί, ψάχνει, θέλει να στηρίξει τέτοιες πρωτοβουλίες».
Από την πλευρά του ο υπεύθυνος του τμήματος Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού της ΚΕ του ΚΚΕ Θ. Λιάππης, στην τοποθέτησή του - μεταξύ άλλων - ανέφερε:
«Η σημερινή πραγματικότητα είναι πως η συστηματική ενασχόληση με τη Φυσική Αγωγή αποτελεί πολυτέλεια για τους περισσότερους και ιδιαίτερα τους νέους. Με τη διείσδυση της ιδιωτικής πρωτοβουλίας, το δικαίωμα για σωματική άσκηση μετατράπηκε σε ακριβό εμπόρευμα για τα παιδιά της λαϊκής οικογένειας. Παραμένει άπιαστο όνειρο για τους εργαζόμενους τόσο η συστηματική άσκηση όσο και ο δημιουργικός ελεύθερος χρόνος.
Η πρόταση του ΚΚΕ για τη Φυσική Αγωγή στην εκπαίδευση αφορά την προσχολική αγωγή, τη σχολική εκπαίδευση η οποία εντάσσεται στη συνολική πρόταση για το Ενιαίο Υποχρεωτικό Δωδεκάχρονο σχολείο, το χαρακτήρα του και τους σκοπούς του, την Ενιαία Ανώτατη εκπαίδευση, τις επαγγελματικές σχολές και την Ειδική Αγωγή.
Είναι άμεση ανάγκη η πάλη για τη δημιουργία όλων των προϋποθέσεων που αφορούν την ανάπτυξη και τη δωρεάν παροχή της φυσικής αγωγής και του αθλητισμού, στη βάση ενός ενιαίου συστήματος, βασισμένου σε επιστημονικές έρευνες που θα καλύπτει τις ανάγκες όλου του λαού και της νεολαίας.
Για μας ο δρόμος για την ικανοποίηση του καθολικού δικαιώματος για Φυσική Αγωγή και Αθλητισμό περνάει μέσα από την ανατροπή της εξουσίας των μονοπωλίων και την εγκαθίδρυση της εργατικής εξουσίας που θα υπερασπίζεται τα συμφέροντα της πλειοψηφίας του λαού. Συνειδητά και σχεδιασμένα ένα κομμάτι του πλούτου που θα παράγεται θα δαπανάται γι' αυτό το σκοπό. Θα επιστρέφει δηλαδή στο λαό με οργανωμένο και προγραμματισμένο τρόπο από το κράτος».
Το μέλος του Τμήματος Παιδείας και Ερευνας της ΚΕ του ΚΚΕ Κυριάκος Ιωαννίδης, αναλύοντας την θέση του Κόμματος για τη διαμόρφωση της ολόπλευρα αναπτυγμένης προσωπικότητας στο ενιαίο 12χρονο σχολείο ανέφερε μεταξύ άλλων:
«Η εξασφάλιση βασικής γενικής εκπαίδευσης ως τα 18 μέσα από ενιαίο 12χρονος υποχρεωτικό σχολείο με σκοπό την ολόπλευρη διαμόρφωση της προσωπικότητας κάθε νέου πριν την επαγγελματική του επιλογή αποτελεί αδήριτη ανάγκη της εποχής. Το ΚΚΕ απορρίπτει τη θεωρεία ότι υπάρχουν μαθητές με εγγενείς διανοητικές αδυναμίες και ελλιπή προσωπικότητα που δεν παίρνουν τα Γράμματα και γι' αυτό θα πρέπει να αρκούνται στα στοιχειώδη.
Είναι υποκριτικό το επιχείρημα ότι η πρόωρη επαγγελματική εκπαίδευση προετοιμάζει καλύτερα για την επαγγελματική ζωή. Η επέκταση της γενικής εκπαίδευσης όχι μόνο δεν αντιστρατεύεται, αντίθετα ενισχύει την επαγγελματική ικανότητα των νέων. Είναι το θεμέλιο για την ανάπτυξη εξελιγμένων δυνατοτήτων. Το σημερινό σχολείο επικεντρώνεται στη μετάδοση γνώσεων δεξιοτήτων και αναπτύσσει έτσι στρεβλά τη συναισθηματική και την βουλητική διάσταση του ανθρώπου».

ΟΙ ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΟΜΙΛΗΤΩΝ
Ο Πέτρος Κρίκης, μέλος του τμήματος Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού της ΚΕ του ΚΚΕ, έκανε αναφορά στα επιτεύγματα που πραγματοποίησε η Σοσιαλιστική Οικοδόμηση όσον αφορά τη Φυσική Αγωγή και τον Αθλητισμό ως στοιχείο της καθημερινότητας και του τρόπου ζωής του ανθρώπου.
«Η ένταξη σωματικής άσκησης ως συστατικό στοιχείο της καθημερινότητάς του, του τρόπου ζωής του ανθρώπου έγινε πράξη κατά τη διάρκεια της σοσιαλιστικής οικοδόμησης. Η φυσική κουλτούρα είχε αγκαλιάσει το εκπαιδευτικό σύστημα, την καθημερινή ζωή των ανθρώπων, την επιστημονική οργάνωση της εργασίας, τη δομή όλου του σοσιαλιστικού τρόπου ζωής. Η δημιουργία ενός ενιαίου συστήματος φυσικής μόρφωσης ήταν ένα μοναδικό επίτευγμα της σοσιαλιστικής κοινωνίας. Τα πιο σημαντικά χαρακτηριστικά του συστήματος αυτού καθορίζονται πρωταρχικά απ' το γεγονός ότι αναπτύχθηκε σαν ξεχωριστό κομμάτι του συνολικού εκπαιδευτικού συστήματος. Σκοπός του ήταν η ανάπτυξη και η ολοκλήρωση της προσωπικότητας, η θωράκιση της υγείας και η ανύψωση του πολιτιστικού - τεχνικού επιπέδου των αυριανών εργαζομένων που αποτελούν την κύρια παραγωγική δύναμη».
Στην εισήγησή του ο Νίκος Γελαδάς, καθηγητής στο Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού του ΤΕΦΑΑ ΑΘΗΝΩΝ, αναφέρθηκε στο προβλήματα υγείας που προκύπτουν σήμερα στις παιδικές ηλικίες από την έλλειψη άσκησης και την κακή διατροφή.
«....Γνωρίζουμε ότι σχεδόν το 35% του πληθυσμού ηλικίας 7-12 ετών είναι υπέρβαρα παιδιά από τα οποία το 10% χαρακτηρίζεται ως παχύσαρκα. Τα μεγέθη αυτά έχουν αυξηθεί σχεδόν κατά 20 ποσοστιαίες μονάδες τα τελευταία δέκα έτη. Φαίνεται ότι ένα υψηλότερο ποσοστό παχύσαρκων παιδιών υιοθετεί μη "υγεινές" διατροφικές πρακτικές όπως η μη κατανάλωση πρωινού καθημερινά, η αυξημένη κατανάλωση αναψυκτικών, γρήγορου φαγητού και η μικρότερη συχνότητα γευμάτων, σε σχέση με τα παιδιά φυσιολογικού σωματικού βάρους. Οπως και άλλα προβλήματα που σχετίζονται με την υγεία του ατόμου, έτσι και η παχυσαρκία αυξάνεται όσο μειώνεται το ατομικό εισόδημα και το μορφωτικό επίπεδο σύμφωνα με μελέτες άλλων χωρών».
Οσον αφορά το θέμα της Οργάνωση της Φυσικής Αγωγής στην Εκπαίδευση, ο Δημήτρης Χατζηχαριστός, καθηγητής αθλητικής Παιδαγωγικής του ΤΕΦΑΑ Αθηνών επισήμανε το σημαντικό ρόλο που θα πρέπει να έχει η Φυσική Αγωγή στην ολόπλευρα ανταπτυγμένη προσωπικότητα του παιδιού: «Το κράτος πρέπει να τοποθετεί τον άνθρωπο στο επίκεντρο του εν διαφέ ροντός του. Η πιο χαρακτηριστική ένδειξη αυτού του ενδιαφέ ροντος πρέ πει να είναι η παροχή υψηλού επιπέδου αγωγής προς τους πολίτες. Σκοπός της αγωγής είναι η ολόπλευρα αναπτυγ μένη προσωπικότητα. Η θέση αυτή, για τη φυσική αγωγή, σημαίνει ότι τα γνωρίσματα και οι λειτουργίες που συνθέτουν τη σωματική και κι νη τική (μορφολειτουργική) πλευρά της προσωπικότητας πρέπει να ανα πτύσσονται ισότιμα με τα γνωρί σματα και τις λειτουργίες που συνθέ τουν τις άλλες πλευρές της προ σωπικότητας».
Αναφορά στα μυοσκελετικά προβλήματα της παιδικής ηλικίας που προκύπτουν στο σχολικό περιβάλλον σήμερα έκανε στην εισήγησή του ο καθηγητής της Αθλητικής Βιομηχανικής του ΤΕΦΑΑ Αθηνών Κωστας Μπουντόλος.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου