ΠΡΟΣ ΤΗ ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ Αιτιολογική Έκθεση Α. Επί της αρχής Σε συνθήκες κορύφωσης της καπιταλιστικής κρίσης, αλλεπάλληλων μειώσεων των μισθών, των συντάξεων και αλματώδους αύξησης της ανεργίας, μία πρωτόγνωρη φοροεπιδρομή οδηγεί στην συρρίκνωση του λαϊκού εισοδήματος , διαμορφώνει συνθήκες εξαθλίωσης για ευρύτερα λαϊκά στρώματα. Πλάι στην δυσβάστακτη φορολογία των άμεσων και έμμεσων φόρων, προστέθηκαν και η λεγόμενη ειδική εισφορά αλληλεγγύης, το τέλος επιτηδεύματος και το ειδικό τέλος για τα ακίνητα, που οδηγούν το λαό στην απόγνωση.
Μόνο η πλήρης απόδοση του χαρατσιού μέσα από τους λογαριασμούς της ΔΕΗ, εκτιμάται ότι θα οδηγήσει σε έσοδα ύψους 2,9 δις Ευρώ για το 2012.
Την ώρα που, από τη μια μεριά, η κυβέρνηση οργανώνει τη βάρβαρη φοροεπιδρομή στο λαϊκό εισόδημα, από την άλλη δρομολογεί μια νέα, ακόμα πιο εκτεταμένη φοροαπαλλαγή για το μεγάλο κεφάλαιο. Τα έσοδα από την άμεση φορολογία των νομικών προσώπων προβλέπεται ότι το 2012 θα μειωθούν κατά 22%, εξαιτίας της μείωσης των φορολογικών συντελεστών για τα κέρδη, από το 24% στο 20%. Ουσιαστικά δηλαδή, η όποια συνεισφορά των επιχειρήσεων στα φορολογικά έσοδα περιορίζεται στο .... ιλιγγιώδες ποσοστό του 3,9% του συνόλου των φορολογικών εσόδων.
Για τους λόγους αυτούς το ΚΚΕ καταθέτει πρόταση νόμου για την κατάργηση της λεγόμενης εισφοράς αλληλεγγύης, του τέλους επιτηδεύματος και του ειδικού τέλους για τα ακίνητα.
Β. Επί του μόνου άρθρου
Με την παράγραφο 1 προτείνεται η αναδρομική κατάργηση (δηλαδή από την έναρξη ισχύος τους) των χαρατσιών που επιβλήθηκαν και συγκεκριμένα της λεγόμενης <<ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης στα φυσικά πρόσωπα» (άρθρο 29 ν. 3986/2011), του λεγομένου <<τέλους επιτηδεύματος>> (άρθρο 31 του ν. 3986/2011) και του λεγόμενου <<έκτακτου ειδικού
τέλους ηλεκτροδοτούμενων δομημένων επιφανειών>> (άρθρο 53 του ν. 4021/2011).
Επίσης προτείνεται και η κατάργηση κάθε διάταξης ή διοικητικής πράξης που τυχόν έχει εκδοθεί για την εφαρμογή αυτών των χαρατσιών, όπως επίσης και τυχόν διατάξεις που είναι αντίθετες με την προτεινόμενη κατάργηση των χαρατσιών
Με την παράγραφο 2, αίρεται αυτοδίκαια, δηλαδή καταργείται σε όποιο στάδιο και αν βρίσκεται, απευθείας από τον νόμο, χωρίς καμία ενέργεια ή επιβάρυνση των πολιτών, κάθε εκκρεμής διαδικασία είσπραξης από το κράτος των χαρατσιών.
Τέλος, με την παράγραφο 3 προτείνεται η επιστροφή από το κράτος στους πολίτες ως αχρεωστήτως καταβληθέντων και μάλιστα εφάπαξ, όποιων ποσών αντιστοιχούν στα χαράτσια, συμπεριλαμβανομένων και των όποιων τυχόν προσαυξήσεων και έχουν ήδη εισπραχθεί από το κράτος.
ΠΡΟΤΑΣΗ ΝΟΜΟΥ «Άμεσα μέτρα για την προστασία των ανέργων, των αυτοαπασχολούμενων και των μικρομεσαίων αγροτών» | |
19/12/11 |
ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ Αιτιολογική Έκθεση Α' Επί της αρχής. Το ΚΚΕ για μια ακόμη φορά επανακαταθέτει την πρόταση του νόμου για την λήψη άμεσων μέτρων ανακούφισης των ανέργων, των αυτοαπασχολούμενων και των μικρομεσαίων αγροτών που χάνουν την απασχόλησή τους. Τα μέτρα αυτά στις σημερινές συνθήκες με το βάθεμα της καπιταλιστικής κρίσης αποκτούν ακόμα πιο επείγοντα χαρακτήρα.
Το πρόβλημα βέβαια της ανεργίας που μαστίζει τους εργαζόμενους και πλήττει ιδιαίτερα την νεολαία και τις γυναίκες δεν είναι ένα νέο ούτε πρό-σκαιρο και προσωρινό φαινόμενο. Είναι σύμφυτο του κοινωνικού - οικονομι-κού συστήματος στο οποίο ζούμε, των καπιταλιστικών σχέσεων παραγωγής.
Στις σημερινές συνθήκες της κρίσης που είναι κρίση του καπιταλιστικού συστήματος, η ανεργία γίνεται εφιάλτης για τους εργαζόμενους. Η κρίση καταστρέφει παραγωγικές δυνάμεις και πλήττει πριν από όλα, την κύρια παραγωγική δύναμη που είναι η εργατική τάξη, διογκώνοντας την ανεργία. Ήδη στην χώρα μας σύμφωνα και με τα επίσημα στοιχεία του τρίτου τριμήνου του 2011 καταγράφονται 878.266 άνεργοι, ποσοστό 17,7%, ενώ στην πραγματικότητα οι άνεργοι ξεπερνούν το 1 (ένα) εκατομμύριο.
Η ανεργία αξιοποιείται για να ασκηθεί πίεση από το κεφάλαιο και την μεγαλο-εργοδοσία στους εργαζόμενους, για να προωθηθούν τα πρωτοφανή αντεργατικά μέτρα τα οποία από χρόνια βρίσκονται στο οπλοστάσιο των κυβερνήσεων και του κεφαλαίου, όπως η απελευθέρωση των απολύσεων και η κατάργηση των αποζημιώσεων, η κατάργηση ουσιαστικά των συλλογικών συμβάσεων και η επέκταση των ελαστικών εργασιακών σχέσεων, για να μειωθεί ακόμα περισσότερο η τιμή της εργατικής δύναμης, να μειωθούν δραματικά οι μισθοί και συνεπώς οι συντάξεις των εργαζομένων.
Με τα μέτρα αυτά επιδιώκεται από την μια μεριά να περιορισθούν οι ζημιές του κεφαλαίου την περίοδο της κρίσης και από την άλλη να εξασφαλισθεί ένα πάμφθηνο εργατικό δυναμικό για την μετέπειτα φάση της ανάπτυξης- η οποία ωστόσο είναι αβέβαιη και επί πλέον θα είναι πρόσκαιρη και αναιμική- ώστε να ενισχυθεί η κερδοφορία των μεγάλων επιχειρήσεων.
Ταυτόχρονα η ανεργία αξιοποιείται για να συντηρείται ένα κλίμα τρομοκρατίας στους χώρους εργασίας, με την απειλή απόλυσης, ώστε να κάμπτονται οι αγωνιστικές κινητοποιήσεις των εργαζομένων.
Η ανεργία αυξάνει όχι μόνον από τις απολύσεις εργαζομένων, αλλά και από την χρεοκοπία και καταστροφή των μικρομεσαίων αγροτών και των αυτοαπα-σχολούμενων της πόλης που τροφοδοτούν τις στρατιές των ανέργων.
Τα μέτρα που κατά καιρούς εξαγγέλλονται για την δήθεν αντιμετώπιση της ανεργίας είναι μέτρα που στην ουσία ανακυκλώνουν την φτώχεια μέσα από τα διάφορα προγράμματα που προσφέρουν λίγους μήνες δουλειάς με άθλιες εργασιακές σχέσεις και μεροκάματα πείνας. Ταυτόχρονα το επίδομα της ανεργίας το μετατρέπουν μέσω προγραμμάτων σε επιδότηση των επιχειρηματιών που τους χαρίζουν τζάμπα εργάτες Αυτός ο δρόμος ακολουθήθηκε μέσα από τις λεγόμενες ενεργητικές πολιτικές απασχόλησης που εφαρμόσθηκαν από τις κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, σύμφωνα και με τις αποφάσεις της ΕΕ, που λαμβάνονται και με τη δική τους συμμετοχή, αλλά τα μέτρα αυτά δεν μείωσαν την ανεργία, ακόμα και στις περιόδους με υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης. Αντίθετα, με πρόσχημα την επιδότηση της εργασίας, χρησιμοποιήθηκαν για την στήριξη των μεγαλοεπιχειρηματιών και την αύξηση των κερδών τους.
Η λήψη των μέτρων που περιέχονται στην πρόταση νόμου του ΚΚΕ έχουν επείγοντα και επιτακτικό χαρακτήρα για την ανακούφιση των ανέργων, των αυτοαπασχολούμενων και των μικρομεσαίων αγροτών.
Η οικονομική κάλυψη των μέτρων αυτών είναι ευθύνη του κρατικού προϋπολογισμού, ο οποίος αναμφίβολα έχει αυτή τη δυνατότητα με την αξιοποίηση κονδυλίων που σήμερα δίνονται στο μεγάλο κεφάλαιο. Άλλωστε αποκτά γενικότερη σημασία η πρόταση του ΚΚΕ για αύξηση της φορολογίας των μεγάλων επιχειρήσεων στο 45%.
Η ριζική αντιμετώπιση του προβλήματος της ανεργίας μπορεί να γίνει μόνον στα πλαίσια μιας άλλης οργάνωσης της οικονομίας και της κοινωνίας, στη βάση της κοινωνικοποίησης των συγκεντρωμένων μέσων παραγωγής και του παραγωγικού συνεταιρισμού, με κεντρικό σχεδιασμό, με κριτήριο την ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών. Μόνον σε αυτές τις συνθήκες, όπου δεν θα υπάρχει το κυνήγι του καπιταλιστικού κέρδους, θα δημιουργηθούν οι συνθήκες για την εξάλειψη της ανεργίας.
Αυτός είναι ο δρόμος ανάπτυξης που συμφέρει την χώρα μας και τους εργαζομένους και το ΚΚΕ θα κάνει ό,τι μπορεί για να ανοίξει αυτή η προοπτική.
Β΄ Επί των άρθρων.
Με το άρθρο 1 ορίζεται:
1. Το επίδομα ανεργίας παρέχεται σε όλους τους άνεργους χωρίς όρους, προϋποθέσεις και περιορισμούς της ισχύουσας σήμερα νομοθεσίας που έχουν σαν αποτέλεσμα το μεγαλύτερο μέρος των ανέργων να στερείται επιδόματος.
2. Το ύψος του μηνιαίου επιδόματος της ανεργίας καθορίζεται σε ποσοστό 80% του βασικού μισθού. Θεωρούμε ως κατώτερο βασικό μισθό που μπορεί να καλύψει τις σύγχρονες ανάγκες των εργαζομένων τα 1.400 ευρώ που διεκδικεί το ταξικό συνδικαλιστικό κίνημα, επομένως το επίδομα ανεργίας πρέπει να ανέρχεται σύμφωνα με τα παραπάνω στα 1.120 ευρώ.
Με το άρθρο 2 ορίζεται ότι Επίδομα ανεργίας δικαιούται και αυτός που αναζητεί εργασία μέσω ΟΑΕΔ και δεν βρίσκει ανάλογη με τα προσόντα του και δεν ασκεί άλλη επαγγελματική δραστηριότητα.
Με το άρθρο 3 ορίζεται ότι το διάστημα της ανεργίας αναγνωρίζεται, χωρίς καμία επιβάρυνση των ανέργων, σαν συντάξιμος χρόνος.
Με το άρθρο 4 ορίζεται ότι καθ' όλη την διάρκεια της ανεργίας οι άνεργοι και τα προστατευόμενα μέλη της οικογένειάς τους δικαιούνται πλήρους και δωρεάν ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης.
Με το άρθρο 5 ορίζεται:
1. Κατά το διάστημα της ανεργίας οι άνεργοι καταβάλλουν κατά 30% μειωμένα τα τιμολόγια της ύδρευσης, του ηλεκτρικού ρεύματος και των σταθερών τηλεφώνων.
2. Κατά το διάστημα της ανεργίας απαγορεύεται η διακοπή παροχής ύδρευσης, ηλεκτρικού ρεύματος και σταθερού τηλεφώνου.
Με το άρθρο 6 ορίζεται ότι καθ' όλο το διάστημα που διαρκεί η ανεργία επέρχεται αναστολή κάθε είδους υποχρέωσης που έχει αναλάβει από δάνειο ο άνεργος ως δανειολήπτης από οποιαδήποτε δανειακή σύμβαση.
Επί πλέον απαγορεύεται ο ανατοκισμός και η κεφαλαιοποίηση των συμβατικών τόκων που θα γεννηθούν κατά το πιο πάνω διάστημα της αναστολής.
Με το άρθρο 7 ορίζεται ότι κατά το διάστημα της ανεργίας οι άνεργοι δικαιούνται επιδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό του ενοικίου που καταβάλλουν για τη κύρια κατοικία αυτών και της οικογένειάς τους στο 100% του ύψους του ενοικίου.
Με το άρθρο 8 ορίζεται ότι αναστέλλεται κάθε πράξη αναγκαστικής εκτέλεσης σε βάρος της κύριας και δευτερεύουσας κατοικίας που ανήκει κατά κυριότητα στον άνεργο καθ' όλη την διάρκεια της ανεργίας.
Με το άρθρο 9 καθορίζεται η έννοια του ανέργου για την εφαρμογή των διατάξεων της παρούσας πρότασης νόμου, με τρόπο ώστε να διασφαλίζεται το δικαίωμα στην πλήρη και σταθερή εργασία, απορρίπτοντας την λογική του εργαζόμενου - απασχολήσιμου που χαρακτηρίζει την νομοθεσία του ΟΑΕΔ για το επίδομα ανεργίας.
Με το άρθρο 10 ορίζεται ότι:
1. Επίδομα ανεργίας δικαιούνται και όσοι αυτοαπασχολούμενοι λόγω οικονομικής δυσπραγίας αναγκάστηκαν να σταματήσουν την επαγγελματική τους δραστηριότητα, από την στιγμή της δήλωσης της διακοπής αυτής στη αρμόδια ΔΟΥ και για όσο διαρκεί η ανεργία. Το επίδομα αυτό ανέρχεται στο 80% του βασικού μισθού.
2. Τα άρθρα 2, 4, 5, 6, 7 και 14 ισχύουν και για τους αυτοαπασχολούμενους της πιο πάνω παραγράφου.
Με το άρθρο 11 ορίζεται ότι:
1. Οι αυτοαπασχολούμενοι που λόγω οικονομικής δυσπραγίας δεν μπόρεσαν να καταβάλουν τις ασφαλιστικές τους εισφορές , συνεχίζουν να δικαιούνται δωρεάν ιατροφαρμακευτική περίθαλψη τόσο οι ίδιοι όσο και τα προστατευόμενα μέλη των οικογενειών τους.
2. Η κάλυψη της δαπάνης των ασφαλιστικών τους ταμείων βαρύνει εξολοκλήρου τον κρατικό προϋπολογισμό.
Με το άρθρο 12 ορίζεται ότι:
1. Απαγορεύεται η κατάσχεση και αναστέλλεται η αναγκαστική εκτέλεση αγροτικής εκμετάλλευσης με αντικειμενική αξία μέχρι 300.000 για κάθε οικογένεια.
2. Οι συμβατικοί τόκοι και οι τόκοι υπερημερίας διαγράφονται και αναστέλλεται κάθε είδους υποχρέωση που έχουν αναλάβει οι αγρότες για αγροτική εκμετάλλευση της παραγράφου 1 από δάνεια ως δανειολήπτες με οποιαδήποτε δανειακή σύμβαση.
3. Επί πλέον απαγορεύεται ο ανατοκισμός και η κεφαλαιοποίηση των συμβατικών τόκων που θα γεννηθούν κατά το πιο πάνω διάστημα της αναστολής.
Με το άρθρο 13 ορίζεται ότι:
1. Οι αγρότες που από οικονομική δυσπραγία δεν έχουν πληρώσει τις ασφαλιστικές τους εισφορές στον ΟΓΑ συνεχίζουν να δικαιούνται δωρεάν ιατροφαρμακευτική περίθαλψη τόσο οι ίδιο όσο και τα προστατευόμενα μέλη των οικογενειών τους.
2. Η κάλυψη της δαπάνης των ασφαλιστικών ταμείων βαρύνει εξ' ολοκλήρου τον κρατικό προϋπολογισμό.
Με το άρθρο 14 προβλέπεται η καταβολή έκτακτου επιδόματος για όλους τους άνεργους άμεσα που θα μπορούσε να γίνει και πριν από την ψήφιση του παρόντος νόμου με πράξη νομοθετικού περιεχομένου
Με το άρθρο 15 προβλέπεται ότι καταργείται κάθε διάταξη που έρχεται σε αντίθεση με τις διατάξεις της παρούσας πρότασης.
Με το άρθρο 16 καθορίζεται ο χρόνος έναρξης ισχύος των διατάξεων της πρότασης νόμου.
Αθήνα 19 Δεκεμβρίου 2011 Οι Προτείνοντες Βουλευτές
ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΠΑΠΑΡΗΓΑ ΙΩΑΝΝΗΣ ΓΚΙΟΚΑΣ ΓΙΑΝΝΗΣ ΖΙΩΓΑΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΙΓΝΑΤΙΑΔΗΣ ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΖΑΚΟΣ ΣΟΦΙΑ ΚΑΛΑΝΤΙΔΟΥ ΛΙΑΝΑ ΚΑΝΕΛΛΗ ΝΙΚΟΣ ΚΑΡΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΣ ΔΙΑΜΑΝΤΩ ΜΑΝΩΛΑΚΟΥ ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΑΡΙΝΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΑΥΡΙΚΟΣ ΝΙΚΟΣ ΜΩΡΑΪΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΝΑΝΟΣ ΒΕΡΑ ΝΙΚΟΛΑΪΔΟΥ ΝΙΚΟΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΘΑΝΑΣΗΣ ΠΑΦΙΛΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΡΩΤΟΥΛΗΣ ΣΤΑΥΡΟΣ ΣΚΟΠΕΛΙΤΗΣ ΑΝΤΩΝΗΣ ΣΚΥΛΛΑΚΟΣ ΣΠΥΡΟΣ ΧΑΛΒΑΤΖΗΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥΣ |
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου