Παρασκευή, 15 Φεβρουαρίου 2013

Νέα μέτρα για τις επιβατικές μεταφορές



Γρηγοριάδης Κώστας
Την ώρα που χιλιάδες αυτοαπασχολούμενοι ταξιτζήδες αγκομαχούν στην άσφαλτο από 12 έως και 15 ώρες την ημέρα για να εξασφαλίσουν ένα «καθαρό» μεροκάματο μεταξύ 30 και 50 ευρώ το μέγιστο - για τους απλούς οδηγούς τα πράγματα είναι ακόμη χειρότερα - το υπουργείο Ανάπτυξης δεν σταματά να επεξεργάζεται σχέδια για την περαιτέρω «απελευθέρωση» των οδικών επιβατικών μεταφορών. Με πρόφαση την αύξηση των θέσεων εργασίας αλλά με βασική επιδίωξη την ενίσχυση μεγαλοεπιχειρηματιών που δραστηριοποιούνται στον τουριστικό τομέα ή εποφθαλμιούν στο να μονοπωλήσουν το «φιλέτο» των επιβατικών μεταφορών συνολικά, ετοιμάζεται επέκταση των μέτρων που ήδη έχουν παρθεί στην κατεύθυνση «ανοίγματος» της αγοράς. Για την ώρα έχουν δοθεί άδειες 7θέσιων και 9θέσιων οχημάτων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη με προτεραιότητα σε ήδη κατόχους άδειας τετραθέσιου ταξί, καθώς και η δυνατότητα ενοικίασης οχήματος με οδηγό σε εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο του τουρισμού.Παρ' όλα αυτά, όπως αναφέρουν σχετικές πληροφορίες, οι μεγαλοξενοδόχοι δεν φαίνεται να έχουν μείνει ικανοποιημένοι καθώς, όπως λένε, δεν αρκούν τα παραπάνω μέτρα για την κάλυψη των αναγκών στις τουριστικές περιοχές. Μην ξεχνάμε ότι υπάρχει ήδη σχετική εξαγγελία από τον Αύγουστο του 2012 του νυν υπουργού Υποδομών Κ. Χατζηδάκη περί πλήρους ανοίγματος του κλάδου έως το 2015, ενώ τα σχετικά μέτρα θα πλήξουν και τον κλάδο των ΚΤΕΛ. Να πούμε ακόμη, ότι σήμερα η άδεια ταξί στην Αθήνα έχει πέσει στις 55.000 ευρώ όταν χιλιάδες σημερινοί ιδιοκτήτες την είχαν αγοράσει σε τιμές προ κρίσης που ξεπερνούσαν τις 200.000 και ακόμη τη χρωστούν. Με τη ραγδαία αύξηση της ανεργίας όλο και περισσότεροι αναζητούν μία θέση εργασίας στον κλάδο και μία περαιτέρω κίνηση «ανοίγματος» από πλευράς κυβέρνησης, στην ουσία θα «τσεκούρωνε» το μεροκάματο και των αυτοαπασχολούμενων ταξιτζήδων και των ενοικιαστών οδηγών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου